Rietwerk header-afbeelding

"Servicegevoelig bij problemen"

Rieten dak in Burgh-Haamstede

“Ik kan iedereen aanraden om met deze enthousiaste ondernemer in zee te gaan. Wat Van den Bergh biedt, is kwalitatief hoogwaardig. Bij problemen is hij servicegevoelig en hij heeft de touwtjes zelf goed in handen.”

De heer Vogel liet in 1989 een tweede huis bouwen in het Zeeuwse Burgh-Haamstede. Vanaf 2003 ontstonden echter problemen met zijn rieten dak. In 2005 kwam Wiebe van den Bergh in beeld en hij verving dit dak. Maar tot ieders grote schrik begon dat riet in 2013 óók gebreken te vertonen. Een probleem met het geleverde riet was de oorzaak. Einde relatie? Zeker niet: “Daar zijn Van den Bergh en ik samen heel goed uitgekomen.”

SECOND OPINION

De 73-jarige Marc Vogel ging 20 jaar geleden met pensioen en geniet daar met volle teugen van. “In 1989 heb ik een tweede huis laten bouwen in Burgh-Haamstede, waar ik van maart tot oktober van de zee geniet. Vanaf 2003 ontstonden echter problemen met mijn rieten dak. Ik heb de rietdekker, die destijds het dak had verzorgd, gevraagd wat er aan de hand was. Maar ik wilde ook een second opinion.”

Van den Bergh was op dat moment bezig met een andere mooie villa in Burgh-Haamstede. “Ik benaderde Wiebe en heb hem gevraagd of hij naar mijn dak wilde kijken om te zien wat het probleem nu was. Wiebe heeft dat onderzocht en zijn eindconclusie was: het hele dak moet eraf, want het riet is aangetast door chemische stoffen.”

Deze boodschap overviel Vogel behoorlijk. “Maar Wiebe adviseerde mij, gezien mijn leeftijd, om niet te lang te wachten met het vervangen van het dak. Zo zou ik er zelf nog lang plezier van kunnen hebben. Dat vond ik een ijzersterk argument! Ik besloot dus om het complete dak direct te vervangen en geen lapmiddelen in te zetten.”

SERVICE EN KWALITEIT

Vogel gaf Van den Bergh in 2006 de opdracht om het dak te vervangen. “Wiebe was deskundig, positief en innovatief. Bovendien gaf hij 10 jaar garantie, want service en kwaliteit staan bij hem hoog in het vaandel. In 2007 heeft hij toen mijn nieuwe dak geplaatst. Maar wat schetste mijn verbazing? In 2013 begon dat riet al gebreken te vertonen. Het voldeed niet aan de verwachtingen en kwaliteitsnormen."

GEEN LAPMIDDELEN

Er volgden diverse besprekingen met de rietleverancier en deskundigen. "Uiteindelijk zijn Wiebe en ik er samen uitgekomen. Ik wilde geen lapmiddelen, maar een nieuw dak. En Wiebe heeft dat vervolgens op voorbeeldige wijze opgelost.”

“In 2014 heeft Van den Bergh mijn rieten dak dus opnieuw gemaakt. Hij heeft zijn beste mensen erop gezet en binnen 4 weken waren ze al helemaal klaar. De overlast was minimaal. Mijn tuin heeft er gelukkig ook niet onder geleden, dankzij het teamwork met mijn tuinarchitect en hovenier.”

EINDE RELATIE? ZEKER NIET!

Elk jaar laat Vogel nu onderzoek plegen naar de stand van zaken. “Ik ben gemotiveerd om een probleem, als het zich voordoet, zo snel mogelijk te signaleren. En Wiebe zie ik ook nog regelmatig. Dan lopen we een rondje langs het dak en geeft hij me advies. Ja, ik kan echt iedereen aanraden om met deze ondernemer in zee te gaan.”

Heeft u een project in gedachten?

Laat het ons weten!

Bel ons 015 - 256 77 10